Abilitec Abilitec
 

Wij geloven dat onze heldere en transparante in communicatie over onze tarieven en voorwaarden bijdraagt aan het succes van onze organisatie en in de samenwerking met onze klanten.
"Wij houden immers ook niet van de kleine lettertjes achteraf".
   

We verdienen ons geld met het bemiddelen van specialisten

Ons verdien model is gebaseerd op de bemiddeling van specialisten binnen de techniek met als het realiseren van een (in)directie arbeidsrelatie tussen onze kandidaten en onze opdrachtgevers. Dit doen we middels de volgende diensten:

  • DetaVast (Detachering met de optie om een kandidaat over te nemen)
  • Projectdetachering (Projectmatig inhuren van extra capaciteit)
  • Werving & Selectie
  • ZZP-bemiddeling
  • In- en doorleen

DetaVast (Detachering met de optie om een kandidaat over te nemen)

Kandidaten komen juridisch in loondienst bij onze entiteit Abilitec Flex B.V. De aanstelling en terbeschikkingstelling geschied op basis van een Fase 1/2 of Fase 3 contract conform de NBBU cao waarbij de leiding en het toezicht is verlegt naar de opdrachtgever.


Inventariseren marktvraag (2)

Ons persoonlijk contact met (potentiële) opdrachtgevers in combinatie met tal van digitale tools zorgen ervoor dat we een actueel inzicht hebben in actuele en historische vacatures. Hierdoor hebben we een gedegen inzicht in de bedrijven die in de basis interessant zijn voor onze beschikbare kandidaten.

Matching (3)

Onze arbeidsmarktspecialisten stemmen het aanbod, de wensen en potentie van beschikbare kandidaten af met de actuele en potentiële mogelijkheden op de arbeidsmarkt. We selecteren samen met onze kandidaten bedrijven waar zij willen worden voorgesteld.

Introductie (4)

We brengen onze (potentiële) opdrachtgevers op de hoogte van de beschikbare kandidaten middels door het versturen van een kandidaat profiel eventueel voorzien van een motivatie en/of de gewenste arbeidsvoorwaarden met als doel een kennismaking te organiseren tussen de kandidaat en (potentiële) opdrachtgever/werkgever.

Uitnodiging kennismaking (5)

Zodra een (potentiële) opdrachtgever/werkgever interesse heeft getoond in het profiel van de kandidaat gaan we over tot het organiseren van een kennismaking. Bij voorkeur organiseren we een fysieke kennismaking eventueel in het bijzijn van één van onze account magers. De periode tussen de uitnodiging en de daadwerkelijke kennismaking met de kandidaat kunnen we ideaal gebruiken voor de afstemming van onze dienstverlening en voorwaarden. 

Afstemming dienstverlening en voorwaarden (6)

Niks is zo vervelend als na positieve kennismaking er geen (in)directe arbeidsrelatie tot stand tussen de kandidaat en zijn/haar (potentiële) opdrachtgever/werkgever omdat er geen overeenstemming tot stand komt vanwege die voorwaarden en tarieven die wij als organisatie hanteren bij de levering van onze diensten. Indien er getekende raam- en/of klantovereenkomst is opgesteld communiceren we in deze fase onze standaard voorwaarden en tarieven en maken we indien noodzakelijk aanvullende en/of afwijkende afspraken.

Fysieke of online kennismaking (7)

Er vindt een kennismaking plaats tussen de kandidaat en (potentiële) opdrachtgever/werkgever eventueel in het bijzijn van één van onze accountmanagers. We onderzoeken gezamenlijk of de wensen, ambities, kennis en ervaring van de kandidaat matchen bij de behoefte van de organisatie en in welke mate er een win-win situatie ontstaat bij een (in)direct dienstverband.

Meeloopdag (8)

Uit onze ervaring is gebleken dat een bezoek aan de werklocatie en een kennismaking met directe collega’s het succes bij een (in)direct dienstverband vergroot. Een kandidaat krijgt meer inzicht in de werkomgeving, werksfeer en werkzaamheden waardoor hij een zeer bewuste keuze maakt bij het accepteren van aan baan en job offer.

Overeenstemming contractvoorwaarden (9)

De Accountmanager Abilitec bespreekt samen met de (potentiële) opdrachtgever/werkgever de inschaling van de kandidaat op basis van salariswensen in combinatie met het functiehuis en de cao van de (potentiële) opdrachtgever/werkgever. Op basis van de arbeidsvoorwaarden van de kandidaat worden de definitieve tarieven overeengekomen aan de hand van de (voorwaarden die bij de raam- en/of klantovereenkomst.

Arbeidsvoorwaarden gesprek (10)

De Accountmanager Abilitec bespreekt de arbeidsvoorwaarden met de aangeboden kandidaat en stemt een startdatum af. Zodra de kandidaat de arbeidsvoorwaarden heeft geaccepteerd worden alle contracten opgesteld en naar alle betrokken partijen verzonden.

Acceptatie overeenkomstenk (11)

Als alle betrokken partijen de kandidaat, de (potentiële) opdrachtgever/werkgever en ontvangen alle overeenkomsten met gemaakte afspraken met betrekking tot de (in)directie arbeidsrelatie tussen de kandidaat en opdracht/werkgever. Na controle en acceptatie door betrokken partijen getekend en start de onboarding.

Onboarding (12)

De Accountmanager Abilitec begeleid de start van de nieuwe (ingehuurde) medewerker. Naast het afstemmen van de definitieve startdatum/tijd worden aanvullende zaken georganiseerd zoals bijvoorbeeld een opleidingstraject via de Tecademy van Abilitec. Eventuele PBM’s of aanvullende zaken.

Nazorg (13)

Na de start blijft de Accountmanager van Abilitec periodiek contact houden met de medewerker en klant/opdrachtgever. Bij een directe aanstelling en inzet op basis van Werving & Selectie in het algemeen gedurende en na afloop van de proeftijd. Bij de inzet op inhuurbasis gedurende de gehele inhuurperiode. In deze periode plannen we periodiek een afspraak in voor een voortgangsoverleg. Aandachtspunten uit dit overleg worden door de Accountmanager gemanaged.

Heb je vragen? Henk Guldenmundt is altijd bereikbaar




Henk Guldenmundt is de Managing Director van Abilitec en beantwoord met alle plezier eventuele vragen over de dienstverlening van Abilitec.

Meer weten over onze werkwijze en strategische samenwerkingen. Henk is bereikbaar via onderstaande contactgegevens.

+31(0)6 41 25 04 40  |   WhatsApp  |  h.guldenmundt@abilitec.nl