Abilitec
Abilitec
Home >

Wat doet een kopersadviseur?

Abilitec 1-11-2018 16:49
Categorieën: Abilitec nieuws

blog_image:article_bca_15410884745bdb24da710e0.PNG:end_blog_imageblog_image:article_bca_15410884295bdb24ad8aa34.PNG:end_blog_image
Onze Abilitecer Najat is kopersadviseur. Hieronder licht zij de verschillende processen toe die zij tijdens haar werk doorloopt.

In het veld
De functie kopersadviseur is een afwisselende baan waarbij je regelmatig het veld in moet. Aan het begin van het bouwproces vindt er een kennismakingsgesprek plaats tussen de kopers en de kopersadviseur, hierna volgen nog enkele tussentijdse ontmoetingen. Daarnaast is het mogelijk voor kopers om een bezoek te brengen aan de bouwplaats. Als kopersadviseur blijf je tijdens het gehele bouwproces, vanaf ondertekening koop-/aannemingsovereenkomst tot en met de oplevering van de woning, in contact met de kopers. Je fungeert als aanspreekpunt tussen de aannemer en de kopers van de woning.

Backoffice
Het inhoudelijk proces gebeurd op kantoor en bestaat uit het maken van meer- en minderwerk, gerichte verkoopinformatie en het inrichten en op orde houden van de kopersadministratie. Als kopersadviseur ben je regelmatig met de hoofduitvoerder op de bouwplaats om hier informatie te verzamelen en dit vervolgens te communiceren naar de kopers. De informatieverstrekking met betrekking tot het meer- en minderwerk en het opstellen van offertes gebeurt in twee fasen. De eerste fase is de ruwbouw daarna start de afbouw.

Ruwbouw
Tijdens de ruwbouwfase bespreek je voornamelijk de wensen van de kopers over de indeling van de woning. Eventuele aanpassingen of bestellingen worden verwerkt in een AutoCAD tekening, zodat het voor de uitvoerders duidelijk is.

Afbouw
Tijdens de afbouwfase verzorg je de communicatie tussen de leveranciers (o.a. keuken en sanitair) en de kopers met betrekking tot meer- en minderwerk. Als kopersadviseur is het initiëren van verbeteringen en vernieuwingen op het vlak van inhoudelijke processen een continue proces. Dit komt doordat bepaalde zaken pas tijdens het bouwproces goed naar voren komen. Deze verbeteringen kunnen dan direct worden geïmplementeerd.

Als kopersadviseur zablog_image:article_bca_15410884405bdb24b8ac351.PNG:end_blog_imagel je aan het eind van het bouwproces de opleveringen coördineren. Na de oplevering neemt een andere afdeling binnen het bedrijf de nazorg en service op zich. Hier stopt het contact tussen de kopers voor de kopersadviseur. blog_image:article_bca_15410878325bdb2258d1552.PNG:end_blog_image

blog_image:article_bca_15410885935bdb25516d486.PNG:end_blog_imageblog_image:article_bca_15410886045bdb255ced023.PNG:end_blog_image

Reageer

Abilitec maakt gebruik van verschillende cookies ten behoeve van webstatistieken, webfunctionaliteiten en marketing. Dat doen we om te kijken hoe bezoekers onze website gebruiken. Deze informatie helpt ons tevens om de website te verbeteren en te meten of campagnes relevant zijn. Deze cookies kun je hier toestaan. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, geef je toestemming voor het plaatsen van cookies bij bezoek aan deze website.
Akkoord